Wraps met Bimi® broccoli, falafel, frisse salade en Bimi® humus

Wraps met Bimi® broccoli, falafel, frisse salade en Bimi® humus

Bimi® broccoli en falafel. De perfecte vegacombi met de frisse salade op een wrap. In stap 1 t/m 7 vind je de stappen voor het bereiden van de falafel. En in stap 8 t/m 10 vind je de bereidingswijze voor het maken van de Bimi® humus.

Voorbereiding

15 minuten

Koken

15 minuten

Serves

2

Methode

  1. Bereidingswijze Bimi® broccoli falafel
    Zet de oven op 200 °C.

  2. Laat de kikkererwten goed uitlekken nadat je ze hebt afgespoeld. Dep droog met doek of keukenrol.

  3. Snijd de knoflook grof.

  4. Wok de Bimi® broccoli, de ui, de kikkererwten en knoflook kort op middelhoog vuur met een druppeltje olie (4-5 minuten). Houd ¼ van de mix over voor de hummus.

  5. Pureer nu de gewokte Bimi® broccoli met de kikkererwten in een tot de Bimi® broccoli op rijst lijkt. Voeg de overige ingrediënten voor de falafel toe met een theelepel zout. Druk kort de pulseknop in tot alles is vermengd, maar mix alles niet te glad. Er mogen nog wat stukjes kikkererwten in het mengsel zitten. Proef en voeg naar smaak peper en eventueel nog wat zout toe.

  6. Maak van de grove groentepuree platte falafel balletjes (kleiner dan een bitterbal).

  7. Bak deze nu in een wokpan in een laagje olie of gebruik de oven. Het kan ook beide, op verschillende manieren. Je kunt de falafel balletjes eerst even aanbakken om deze vervolgens in oven verder te laten garen. (Ligt aan de grote van de balletjes hoe lang deze in de over moeten) geef ze eerst 8 minuten en check dan even hoe gaar deze zijn.

    Je kunt de balletjes ook eerst 10 minuten de oven in doen om deze daarna even aan te bakken in de wok zodat ze een lekker krokant korstje krijgen. Do what feels good ;).

  8. Bereidingswijze Bimi® broccoli humus
    Wok de Bimi® broccoli met de helft kikkererwten, knoflook, zout en gerookte paprikapoeder. Dit heb je al gedaan dus kan je deze gelijk doordraaien met een staafmixer of in een blender doen, met de tahin en eventueel wat zout en peper.

  9. Kies je favoriete wraps en maak een frisse salade van wortel, ui, komkommer, veldsla om deze in de wrap te leggen.

  10. Als de falafel klaar is, maak je de wraps mooi op en kun je lekker genieten.

Nigel Van Der Horst

Zie profiel